tisdag 20 januari 2009

Bloggfeber

Jag tror jag drabbats av någon släng av bloggfeber. Ni vet varje gång man sätter fingrarna på tangentbordet så får man frossa. Känner lite prestationsångest och har svårt att hitta bra bloggämnen. Jag tror möjligen att ledigheten över jul och nyår var för lång. Eller så är det all mat och fika som blockerar inspirationscentrat....

Vi är nu inne på andra veckan efter lovet och alla börjar så smått komma in i rutinerna igen. Barnen har kommit igång med sina eftermiddagsaktiviteter den här veckan så det är full fart. Själv har jag kommit igång med träningen, vilket känns skönt men också lite tungt. Var ute i morse på min vanliga löprunda. Lyssnade på bra musik i mp3n och funderade på livet i stort och smått. När jag kommit en kilometer ungefär ser jag en kille prata med någon som jag tror springer bakom mig. Men det visar sig att det är mig han pratar med. Jag hörde naturligtvis ingenting då musiken överröstade hans möjlighet att kommunicera med mig. Den här killen har jag träffat förut på mina löprundor. Han har då cyklat bredvid och småsnackat lite. Han har haft ont i knät och därför inte kunnat träna. Men idag var han redo att följa med på min runda. PUST och STÖN. Jag springer helst själv då jag kan springa i min egen takt och samtidigt få mina tankar för mig själv. Men snäll som jag är så plockar jag ut lurarna ur öronen och börjar konversera. Han är Tanzan och måste vara runt 25 år. Bor tillsammans med sin pappa, syster och bror. Hans namn har jag inte lagt på minne men det får jag väl fråga nästa gång.


Vän av ordning undrar jag varför han vill springa med en gammal tant på snart 47 år ...?! Det kan inte vara för att han tycker att jag springer så fort och att han får inspiration av att springa tillsammans med mig Jag kände mig som en frustande flodhäst idag när jag försökte hålla hans tempo. Och hade han velat råna mig på min mp3 så hade det varit lättare att göra det på en gång. Låt oss hoppas att han bara tycker jag ser trevlig ut. Kanske får han lite moderskänslor och helt enkelt bara vill ha sällskap under sina träningspass.



Om ett tag ska jag iväg till Driving Rangen och slå lite bollar med en kompis. Vi insåg innan jul att det är tvunget att fila lite på svingen och putten innan vi går ut på nästa golfrunda. Vet inte om det är de dåliga banorna som gör att det går så uselt eller om det bara är hettan. Ja, ja, det kan ju också vara så att jag helt enkelt bara är dålig på golf. Men den tanken har inte slagit mig, ännu i alla fall.



Slutligen en liten väderrapport till alla soltörstiga nordbor. Runt Dar es Salaam är det just nu mellan 35-38 grader varmt och väldigt fuktigt. Säkert över 80% luftfuktighet. Ett och annat moln skymmer solen ibland vilket ger en något behagligare temperatur. Efter regnperioden, som enligt information ska hålla i sig under april och maj, så bli det svalare igen. Det vill säga bara 25-27 grader och kanske inte så fuktigt.




Cheers!

2 kommentarer:

sussi sa...

Hej syrran och alla andra !
här är allt bra, veckorna flyger fram vilket jag personligen tycker om eftersom jag längtar till ett mer vårlikt Sverige. Förresten så är det nog ingen ide att jag skickar en väderleksrapport härifrån då börjar ni bara att skratta och tänker jag inte bjuda på ,snål som jag är. Ett vårtecken såg jag idag , det var ett stort V på himmelen som säkert hade 15 fåglar i sej ,Det var väl "glasstruten" eller en släkting som kom hit till kylan alldeles för tidigt, (stackarna nu kommer dom att frysa, men det är i varje fall ingen risk att dom smälter) Oj va rolig jag var nu då hi hi " ibland får man till det.........
Nej nu måste jag ta hand om matlagningen puss och kram från
Moster Sussi
Ps. Agnes hälsar. Oskar är på träning, Jakob i lumpen och Peter på jobbet

sussi sa...

Vaddå , gammal tant på snart 47 år ?????. SKÄRP DEJ !!!!!!
Du är en attraktiv kvinna i dina bäst år !!!!!!
VÄGRA TRO NÅGOT ANNAT..........

Från en som är nästan lika gammal, sånär som på 2 timmar
puss från din lillasyster