onsdag 28 januari 2009

Min första dag i Facebook världen

Våga vägra Facebook har varit min inställning, tidigare. Men nu har jag fallit för trycket och till sist gått med. Oj oj oj, det här kommer att bli jobbigt. Jag känner redan att det är svårt att lämna datorn själv åt sitt öde. Och barnen som redan klagar. Hur många vänner och inlägg kan man egentligen få på en dag? Det bara sprutar mail i min inbox.

Förutom att försöka lära mig alla finesser med Facebook så har jag faktiskt gjort lite nytta också. Bland annat har jag förbättrat min golfsving. I morse tog jag och Louise en golflektion för Nasir. En otroligt duktig golftränare på en driving range inte så långt här ifrån. Nu har jag lärt mig allt om golfens filosofi och tekniska hemligheter. Jag känner att jag kommer att bli farlig............

Men innan golfen startade jag dagen med en löprunda. Och jag behöver väl inte säga att jag bytt runda efter det att jag fick sällskap förra veckan. Nu är jag åter ensam med min mp3 och mina tankar. Presidentens Påfågel har inte heller synts till, vilket är väldigt skönt måste jag säga. Tänk att de kan föra så mycket väsen.

Jag är inte bara lyxhustru, jag är mamma också. Så visst har jag skjutsat barn, lagat mat och läst läxor också. Tänk att livet kan vara så rättvist!!!

1 kommentar:

sussi sa...

Oj oj oj om du bara visste vad bra du har det därborta med ditt lyxliv. Själv så började min dag med att jag skulle sätta mej upp på cykeln och den jäveln hade pyspunka grrrrrrrrr då skulle jag pumpa eländet.............då visade det sej att jag hade förlorat nippen till pumpen så där gick jag bet. In igen och låna Peters gamla skitcykel som så fort jag började cykla släppte kedjan i ren protest ,då var jag inte glad vill jag lova.... på med kedjan och börja cykla.... trög som ett tuggummi är cykeln för att man kan bara ha en växel i och ändå så finns det 21 st växlar ( och gissa om det är den lättaste som man använder?) nej nej nej. När jag väl kom till jobbet så var det bara att sätta på sej gladasussiminen och och gå raka vägen in i verksamheten fast jag helst av allt hade velat grina en skvätt och dessutom säja alla fula ord jag kan. Tack och lov att man kommer in i jobbet så fort man är där annars hade min dag varit skit.Oj nu lät jag lite gnällig ,men från det ena till det andra FACEBOOK !!!! ja du syrran man får verkligen anstränga sig att inte sitta för länge, men visst är det roligt att söka efter gamla bekanta och få lite kommentarer från sina vänner. Oskar frågade om jag suttit framför datorn hela tiden som han var på träningen ca.1,5 timme och jag sa nej nej verkligen inte men om sanningen ska fram så satt jag nog där mest hela tiden, Agnes var iväg med en kompis till stallet så jag hade ju datorn för mej själv om nu det är ett giltigt skäl till att slösa bort sitt liv till sybervärlden???? ja ja men roligt hade jag i alla fall och en del vänförfrågningar blev det oxå

Men du är ju redan min vän på facebook så dej behöver jag inte bjuda in
sköt om dej och ta det lugnt vid datorn // din älskade syster