måndag 1 juni 2009

Lite av varje

Först måste jag börja med att beklaga mig. Internet i Afrika är inte som Internet hemma. Här finns motsatsen till Bredband..... nämligen smalband. Och den lever sitt eget liva kan man säga. Fungerar när den känner för det osv. Finns det något mer frustrerande än teknik som inte fungerar?! Grrrrr. Nu fungerar Internet igen. Vi får väl se hur länge lyckan varar.







Här är en liten kavalkad över de senaste dagarnas händelser.



Först en bild på Clara under hennes gymnastikuppvisning i skolan förra veckan. Ca 25 gymnastikflickor marscherade in under medryckande musik på skolans gemensamma samling i fredags morse. Under 40 minuter visade de oss sina akrobatiska konster på matta, plint och trapets. Oj vad duktiga de var. Det är tydligen årets höjdpunkt som alla på skolan väntar på.




Här ser ni min och Sofie´s båt - "Black Listed". I söndags gjorde vi vår första gemensamma segling med henne. Vilken frihetskänsla. Vinden var tilltagande när vi gav oss ut i viken utanför Yatch Clubben. Vi bestämde oss därför ganska snabbt att vi skulle segla över till Bongoyo som ligger 4-5 kilometer bort. Vinden låg rätt så vi kunde segla utan slag hela vägen till Bongoyo. Som två proffs seglade vi ända upp på stranden. Gästande badturister tittade imponerat på oss när vi drog upp båten på land för att ta oss en liten paus. Vi köpte var sin Cola och slog oss ned på stranden för att softa lite innan vi återvände tillbaka. Det kallar jag lyx!!



Gustav och Filip satt hemma och pluggade och Claes och Clara var på Bio. Lite synd tyckte jag allt om killarna som pluggar hårt de sista veckorna innan lovet. Men jag får väl trösta sig med att jag också varit i samma situation.



Nu är det pay back time!

Inga kommentarer: