tisdag 7 oktober 2008

Swimming Gala at IST Elementary School


Hej

Då var det dags för årets första simtävling för Clara i skolans simlag. Fyra skolor tävlade mot varandra; Franska skolan, HOPAC, DIA och IST. (Ursäkta min okunskap men jag vet inte vad alla förkortningar står för. IST vet jag naturligtvis vad det står för, International School of Tagnyanika). Barn från 2:a till 5:e klass ställde upp i tävlingen. Clara ställde upp i tre grenar, 25 meter frisim, 25 meter ryggsim och lagstafetten 4 x 25 meter. Det var mycket nervöst innan tävlingen kan jag tala om.
-Tänk om jag inte förstår vad de säger, sa Clara? -Tänk om jag simmar fel? All nervositet försvann så fort tävligen började.
Tävlingen inramades av solens varma strålar och en fantastisk hög stämning på läktaren. Där jag och alla andra Mammor och några enstaka Pappor satt. Ja, det var ju mest mammor som hade tid att bevittna det stundande evenemanget.
Det var en mycket nöjd och glad Clara som satt i bilen hem.

1 kommentar:

sussi sa...

Till Clara ! moster är helt säker på att det gick bra på tävlingen du är ju rena delfinen i vattnet. det kommer jag allt ihåg ifrån i somras när vi var vid lövstabadet och badade . dessutom så kan du ju öva i poolen där hemma . våran pool är långt instoppad i garaget , här hemma är det inget badväder nämligen puss och kram från Sussi