onsdag 27 maj 2009

Båtägare

Här ser ni beviset!


Äntligen är jag ägare av en Laser tillsammans med Sofie. Ni kanske trodde att jag helt blev avskräckt efter förra veckans seglingstur med Ulla. Men inte, jag fick mersmak! Synd att min gast är tvungen att åka tillbaka till "Götet". Det kändes som vi var ett Dream Team.

Så här års är det många som tar farväl av Dar es Salaam och drar vidare ut i världen eller återvänder hem. Det gäller då att hålla sig framme om man vill köpa en begagnad båt. Sofie och jag har köpt båten av Irene som åker tillbaka till Irland i morgon. Hon har haft båten i nästan 4 år och seglat minst 3 gånger i veckan. Låt oss hoppas att Sofie och jag kan hålla samma tempo. Det finns massor av gemensamhet seglingar med folk från Yatch Clubben och minst en gång i veckan är det organiserade kappseglingar. Men lugn och fin, först måste jag kunna segla. Jag hoppas att kunna lära mig mer av Sofie som är en duktig seglare. Nu är ju vår Laser egentligen en enmans båt. Men två "nätta" flickor kan sitta samtidigt i båten. Och det passar mig utmärkt. Det är alltid trevligt att snacka lite medan man seglar. Jag hoppas även kunna få med mig Gustav, Filip och Clara vid tillfälle. Och Claes naturligtvis (Även om han inte är lika nätt som Sofie).

Förresten, hon heter Black Listed. Kanske inget namn vi skulle ha valt men man ändrar aldrig ett namn på en båt. Just nu lagar vi en liten skråma på kölen men till helgen ska det vara fritt fram att segla henne. Jag får väl återkomma med en bild från vår Jungfrutur.

Tjing

Inga kommentarer: