fredag 14 augusti 2009

En tandlös tiger



Vet ni vad det bästa respektive det sämsta är att vara Dependent House Wife?


Eftersom jag är en positiv människa i grunden väljer jag att börja med det positiva. Eftersom det trots allt överväger det negativa.

Det bästa med att vara Dependent House Wife är att få ta ett break mitt i livet. Att få möjlighet att njuta av tiden tillsammans med sin familj. Att vara hemma när barnen kommer från skolan, hjälpa dem med läxor och annat. Ha tid att prata om vardagliga saker i stort och smått. Att inte behöva jäkta runt och hela tiden titta på klockan. Skynda, skynda, skynda! Eller som igår när jag och Sofie var ute och seglade. Tänk vilken lyx att mitt på förmiddagen bara ta den färdigriggade båten och dra ut en sväng i viken utanför Yacht Clubben. Det är frihet! Att få tid att reflektera över saker och ting. Kanske vidareutveckla sina fritidsintressen eller andra intressanta områden. Det är kvalitet.

Det sämsta med att vara Dependent House Wife är att man inte längre är någon i de kommersiella kretsarna. Här om dagen när jag var på banken för att reda ut oegentligheter som inträffat på vårt konto ifrågasattes min behörighet att företräda kontohavaren, dvs Claes. Jag är bara ett stycke extrakortinnehavare på hans konto. Utan makt att göra någonting. Kundansvarig krävde ett skriftligt medgivande från Claes innan han överhuvud taget ville behandla min fråga. Det är kränkande och svider i det personliga Egot. Här har jag själv jobbat i bank, varit kortansvarig för Nordeas privatkort i Sverige. Hanterat miljoner kort och drivit projekt som påverkat bankens framtida inriktning inom kort. Och här står jag och kan inte ens företräda familjens konto i banken.

Jag kände mig som en tandlös tiger!!!! Jäkligt ilsken utan makt att påverka........... då var det synd om mig








1 kommentar:

sussi sa...

Ja du syrran ,ibland har du mitt medlidande som i det sista inlägget men ibland blir jag sååååå avundssjuk på dej och ditt underbara liv, men det är väl med det som med allt annat upp och ner hela tiden
puss och kram från din syrra