onsdag 10 december 2008

Om jag var ung...

.... skulle jag också vilja gå i en internationell skola i Afrika.




Idag fick Gustav besked om att han blev uttagen till skolans Kilimanjaro-expedition som ska försöka bestiga "Killi" i april. Det har varit 60 stycken som varit med och tränat och han blev en av 20 lyckligt lottade studenter. Visst kommer det att kosta en slant, men tänkt vilken upplevelse. Vi håller tummarna för att han kommer ända upp till toppen. Höjdskillnaden är den största utmaningen, har jag hört. Även vädret kan försvåra expeditionen. Inte nog med det, i februari ska han till Zanzibar en vecka med skolan. Då kommer han att få ta dykcertifikat, PADI.


Inte hade vi något liknande på schemat när jag var ung. Tacka vet jag utflykten till Skansen eller en promenad i skogen.

1 kommentar:

sussi sa...

GRATTIS GUSTAV !
Vad kul att klättra upp på Afrikas högsta berg, hur många meter öh är det?
Ett sånt äventyr skulle jag aldrig kunna följa med på , jag får ju höjdskräck av att klättra upp på en pall .....om man säjer så.
vi hörs en annan gång mvh.Sussi