tisdag 8 september 2009

Vad händer?

De annars så sportiga barnen håller på att utveckla den artistiska ådran också.


Filip kom hem här om veckan och sa att han fått en plats i musikalen Mamma Mia som de sätter upp på Little Theatre här i Dar es Salaam. Va, Hörde jag rätt? Westley, hans kompis, ska spela killen som gifter sig med dottern och Filip ska vara hans kompis. Inga solonummer men sång och dans. Det ska bli jättekul. Det är premiär i början av oktober vilket vi alla ser fram emot.

Men just nu är det träning som gäller.


Clara tänker också gå den musikaliska vägen. Hon har valt Cinderella Musical som eftermiddags aktivitet. Ca 100 barn på skolan, lärare och andra frivilliga är engagerade. Senare i höst kommer man ha speciell uttagning för de barn som vill söka till de olika huvudrollerna. Clara sa att hon eventuellt ville söka rollen som en av mössen. Visst är det gulligt. Någon gång i mars kommer man ha premiär. Men redan nu är man i full gång. Igår kom hon hem och hade lärt sig en ny dans.


Sist men inte minst - Gustav - Familjens partylejon. I lördags kväll var han bjuden på stort Sweet Sixteen Party på Kempinski Hotel. En tjej i skolan, med ganska rika föräldrar bör tilläggas, hade bjudit alla i grade 10 på fest. Det var väl ca 50 ungdomar som gled in i lobbyn på stans bästa hotell för att sedan leta sig in till festligheterna och inta dansgolvet. Men han har också valt sångkarriären. I grade 10 måste man nämligen välja och då har både Art och Drama fått stå tillbaka. Han går nu i en renodlad sångklass så jag gissar att vi också kommer att få se honom på scenen under året.


Själv sjunger jag bara i duschen. Men åh vad bra det låter.....

1 kommentar:

sussi sa...

Men hallllllllå !
glöm inte bort att vi sjöng med Karl-Bertil Agnestig i Nacka musikskola, och även var med i ett musikprogram i TV och var på Cirkus på Djurgården i 2 dagar på tv inspelningar, och om jag inte minns fel så var du Lotta med om en skivinspelning på Gotland som ung (med Nacka musikskola), så visst blir det sång-, dans och drama begåvade barn av det.Med en sån mamma och moster oj oj oj detta är bara början.
Mina barn gillar oxå att sjunga och dansa, åtminstonde Jakob och Agnes som är mest lika mej.men det har ni ju redan sett prov på...
Kul förresten med nya inlägg på bloggen , det är alltid det första jag tittar efter när jag e inne på nätet och nu har det ju varit tyst ett tag, men det e nog internetproblemen som verkar finnas hos er ganska ofta... hm.
nej nu måste jag fixa med div. saker ... vi hörs en annan gång puss från Moster Sussi