tisdag 29 september 2009

Trädkramare eller trädshopping?

Jag tror jag föredrar trädshopping!


Som du vet är det svårt att handla kläder och skor i Tanzania. Elektronik, DVD och andra prylar också för den delen. När det gäller skor så finns det bara storlek 44 och det passar varken mig eller barnen. Claes kanske skulle kunna ha på sig dem om han stoppar tidningspapper i skon så att de inte glappar. Därför handlar vi allt vi behöver i Sverige när vi är hemma på besök. Fråga mina föräldrar, de måste tro vi är tokiga när vi kommer hem med påse efter påse. Från H&M, Stadium, Lindex, Expert, Media Markt (förlåt Peter men de har bra DVD:er) ICA Kvantum osv



Men ett bra alternativ är "Trädbutiken" vid killarnas skola. Här hänger massor av damkläder på galgar i träden. Både nya och begagnade. De flesta kläderna verkar komma från Europa och USA. Hur de hamnat i trädbutiken vågar jag inte tänka på. Men man kan i alla fall hitta några fynd där ibland. Idag köpte jag mig en klänning och en topp, ca 25 kr vardera. Eftersom det inte finns bra speglar är det en fördel om man handlar med någon i samma storlek. Och det är jag och Cattis. Om jag är tveksam till att den ser bra ut på, så ber jag bara Cattis att pröva klänningen och då ser jag ju hur den ser ut. Bra va?! Cattis köpte också två klänningar. Men hon är lite bättre på att pruta än vad jag är.



Efter denna shoppinglycka var det bara att fortsätta. Vi drog till Slipway. Där finns en butik med jättevackra smycken. Både jag och Cattis blev helt till oss. Vi hade kunnat köpa hela affären. Men vi köpte bara 6 halsband..... tillsammans. Dessa kommer att göra sig bra ihop med våra tidigare shoppingfynd.


Här sitter vår smyckestillverkare och trär fina halsband. Otroligt vackra pärlor i olika färger och former. Man har även möjlighet att skapa sitt egna unika smycke. Och det är det han tycker om, inget smycke ska vara det andra likt. Just det här halsbandet skapar han till Cattis.

1 kommentar:

sussi sa...

Det där låter som ett ställe för ett gammal loppisfreak. Underbara bilder, men så har du ju en bra kamera oxå.... Den där smyckes gubben skulle vara trevligt att träffa nån gång.
puss från en förkyld syster