söndag 15 februari 2009

Gustav bloggar


Hejsan!

Nu är jag hemma från beacherna på Zanzibar.
Som ni kanske vet så fick jag chansen att med 15 andra ta dykar certifikat på Kendwa Beach i norra delen av Zanzibar. Innan vi packade väskorna så skulle vi via internet plugga på teoridelen av utbildningen.(Det var förstås den tråkigaste delen av utbildningen!)

Jag tror att alla var lite nervösa på vad som skulle hända i den stora världen under vattnet. Vi lärde oss så småningom att vi hade valt den rätta platsen för Oceanens finaste fiskar. Allt från rockor, nemo-fiskar till sköldpaddor. Vi gjorde totalt 5 dyk till ca 18 meters djup. Förutom alla fiskar såg vi många koraller i olika färger.

Det var inte sista gången jag dyker. Redan nästa lördag är det planerat att jag, Rasmus och Rune ska ut till White Sands.

Gustav

2 kommentarer:

sussi sa...

Jäklar vad häftigt!
Det måste kännas som att simma i en naturfilm från tv:n

Lycka till nästa gång du skall ut i havet igen
hälsningar Sussi

Mormor sa...

Hej Gustav!
Grattis till ditt dykcertifikat,måste vara fantastiskt att få uppleva den "undre världen", nu väntar snart nya äventyr på Killemanjaro.
Lycka till!!!!!
Kram