tisdag 17 februari 2009

Kilimanjaro - Here we come!




Oj oj oj vad nervös jag är. Har känt mig alldelses konstig och pirrig i magen den sista veckan. Helt förvirrad kan man säga. Börjar på en sak, fortsätter på något annat och har då glömt bort vad jag startade med. Är det höjdsjukan som redan slagit till?! Men ni som känner mig tänker säkert - Jaha, och vad är skillnaden...?

Den senaste veckan har förberedelserna intesifierats påtagligt. I lördags var jag och Ulla hemma hos en kompis som kunde erbjuda hela utrustningen till låns. Så nu är vi stylade i bästa material. Gore-tex, fleece, vandrarkängor, pannlampor, kamelvattenflaskor, ullstrumpor, värmepåsar och underställ. Oj vilken materialare man blir. Max 10 kg får ryggsäcken väga så det gäller att packa snålt.

I måndags var vi på apoteket och inhandlade alla piller mot alla förväntade och oväntade åkommor. Aldrig har jag tidigare sett någon gå loss i ett apotek som Ulla och Saskia. De var helt vilda bland hyllorna. Läste på förpackningarna och jämförde olika märken. Inte undra på att den mycket hjälpsamma och vänliga expediten tindrade med ögonen när vi med tre fulla kassar vinkade adjö. Karibu Tena! Välkommen tillbaka!
(Men jag kan villigt erkänna att det känns skönt med två wanna be doktorer i sällskapet)

Därefter väntade Supermarket. Nu var vi verkligen i shoppar-tagen. Tre små varuvagnar fylldes till bredden med choklad, nötter och andra energigivande preparat. Ok, lite överdriver jag allt men det var så mycket att vi alla tre fick en chock när vi skulle betala för kalaset hos flickan i kassan. Det kostar att ligga på topp.

Men en riktig Expedition ska vara förberedd. Idag väntar ett Body Toning pass, i morgon en löprunda och sedan gissar jag att vi får vila oss i form. På lördag runt lunchtid bär det av.

Tre superladdade, vältränade, totalutrustade brudar på väg mot Afrikas högsta topp.

Watch out, here we come!

1 kommentar:

sussi sa...

Åhhhhh...... vad ni har en spännande resa framför er du och dina supertränade , supertaggade och supersugna väninnor. Vi håller alla tummar vi kan hitta det lovar jag. Så hörs vi när du kommit hem igen. Sköt om dej och lycka till
1000 kramar från Sussi