måndag 9 februari 2009

Nedräkningen har börjat

 
Posted by Picasa


Kilimanjaro here we come!

Expedition "Lotta and the bad girls" har börjat sin nedräkning. I morse var det gång som stod på programmet. Vi gick till Sea Cliff, tog en färskpressad vitamin juice, vilade lite och gick sedan hem igen. Kanske inte den hårdaste träningen men väldigt trevligt. Vi snackade taktik och packningsstrategi. Mycket prylar är det....

Den 21 februari bär det alltså av. Då flyger Ulla, Saskia och jag till Arusha där vår färd till Afrikas högsta topp börjar. Lite nervösa är vi nog allt. Men med goda förberedelser, gott sällskap och stor portion vilja kommer det här gå bra.

Mer om detta kommer jag att skriva när expeditionen utfört sitt uppdrag. Nu väntar hårdare träning och mentala förberedelse.

Yes we can!

2 kommentarer:

sussi sa...

Hey you ! bad girl !
Jag blir avis på dej/er .....
tänk vilket äventyr du och tjejjerna får göra utan ungar och gubbe . wow det kan inte gå annat än bra, jag tror att jag tar mina sparpengar och flyger till er, vem vet jag kanske sitter uppe på toppen i en vilstol och sippar på champagne som jag självklart bjuder på när ni kommer upp till toppen med en svenk flagga i hand.
oj oj oj där drog min fantasi iväg igen..........jag måste ju vara hemma och hålla i trådarna och dessutom baka tårta eftersom det finns två tjejjer som fyller år där i dagarna - jag undrar vilka??
puss och kram till dej syrran
vi hörs

Mormor sa...

Vilka tuffa tjejjor!
Blir säkert jobbigt, men kul för er att komma iväg på egena äventyr några dagar. Det gäller bara att skaffa sej en rikigt bra kondis kan jag tänka. Ni ska väl ha en duktig och erfaren ledare med er hoppas jag. Det blir spännande att höra vidare hur det gick.
kramar