tisdag 10 mars 2009

En härlig minisemester





De här bilderna får symbolisera livet på Zanzibar. Kritvita stränder, en behaglig badtemperatur och mycket slappa. Man kan inte göra så mycket mer än att promenera längst stranden, läsa en bok, bygga sandslott och åka på utflykter. Den här gången blev det en snorkeltur ut till en ö utanför Kendwas Beach. Vi alla snorklade utom Stikkan som tog hand om besättningen och båten. Vi såg massor av fina fiskar, koraller och sjöstjärnor. Jag har nu upptäkt att man kan i princip rita vilka mönster och färger man vill när man målar havets fiskar. Det finns med stor sannolikhet en liknande fisk i Indiska Oceanen. Gustav och Rasmus gjorde dessutom ett dyk med Scuba Doo. De har tydligen stor dragningskraft till sällsynta fiskar om jag får tro deras instruktör. Hon var alldeles till sig av glädje när hon berättade vad dom sett under dykturen.



Som ni vet var vi ju ett stort sällskap som åkte till Zanzibar i söndags morse. Närmare bestämt 11 stycken. Väl framme på Zanzibar delade vi upp oss så att Tilda och Lina åkte till Nungwi Beach och vi övriga till Kendwa Beach. I går eftermiddag hade gruppen blivit ännu lite mindre och vi var bara 9 stycken kvar. Vi tyckte att Lina, Tilda, Mormor och Morfar kunde få njuta lite till av härligheten. För oss övriga väntade både skola och arbete. Men vi får väl glädjas åt att det snart är helg igen.



Färska rapporter från Zanzibar säger att de har det underbart. Lina och Tilda ska åka på kryddsafari och sedan göra Stone Town innan båtresan hem i morgon eftermiddag. Sivan och Stikkan ska sola och bada. De tar väl hand om dem på hotellet så det är verkligen jättenöjda.

Jioni njema!

3 kommentarer:

Yasinta Ngonyani sa...

Nilijua hamtakosa kwenda kisiwani kwetu Zanzibar. Safi sana.

sussi sa...

Hej hopp i snöyran !
För på denna sidan av jordklotet så har det snöat intensivt i två dagar nu...... man gör ingenting annat än att skotta känns det som. Vad det ser underbart ut på Zanzibar och vilka små fina hus man såg på en av bilderna , med runda toppiga tak .Och Mamma och Pappa ser ut att trivas alldeles förträffligt, ( jag har fått några äckliga sms som jag snabbt försökt att glömma ) USCH. Det blir en resa för livet för dom . Här hemma rullar livet på som vanligt, alla väntar på våren men som sagt den är nån annanstans på jorden.....Jag försöker med mina odlingar av pelargoner och tomater men det hjälper inte. Det har gått så långt att jag har börjat att sola lite solarium för att kroppen intog en blekgrön nyans som inte alls var klädsam. Ja ,ja "That´s life" . Hur som helst.... så verkar ni inte frysa ivarje fall, jag som varit sååååååå orolig och Mamma och Pappa ser ju så nöjda ut på alla fotografier. Pussa på dom från oss när dom kommer hem till fastlandet igen.Agnes blev ledsen igår när hon konstaterade att Clara inte kommer på hennes kalas "Pyjamasparty med karaoke" så jag har lovat henne att vi ska fira alla födelsedagsbarn med tårta i sommar när ni kommer hem. Det blir jordgubbstårta med saft Gott va?
Vi hör en annnan gång
Pussar och kramar från Sussi , Oskar Och Agnes

NURU THE LIGHT sa...

hej du känner inte mig men jag har en blogg o såg att du har fantastiska fina bilder av tanzania kommer nämligen själv därifrån..det jag ville va låna lite bilder ville fråga först och inte bara ta...väntar ivrigt på ditt svar o bra jobbat med din blogg..