söndag 1 mars 2009

Kilimanjaro



Nu har vi gjort det. Vi var där, ända uppe på toppen!
3 tjejer, 8,4 mil, 40 timmar och 60 liter vatten. Till det kan tilläggas några blåa tånaglar som snar kommer att falla av, blåsfyllda läppar, ett antal huvudvärktabletter, Diamox mot höjdsjuka och några skavsårsplåster.....

Och massor av bilder som bevis på vår expedition.



En utökad berättelse kommer att skrivas när jag fått smälta alla intryck. Just nu kan jag bara säga att det var en otroligt härlig upplevelse. Tufft, utmanande, härligt, fantastiskt roligt och ibland lidelsefullt. Men det ska kännas att man haft kul.

Tusen kramar till mina kompisar Ulla och Saskia för att ni följde med mig till toppen.

3 kommentarer:

sussi sa...

GRATTIS GRATTIS OCH GRATTIS !!!
Gud va kul att ni fixade det, och vilka supertjejer ni är!!!!!!!!!!!
Vi är mycket imponerade här hemma i huset, Oskar skulle gå till skolan och berätta att hans Moster minsann hade klättrat upp på Afrikas högsta berg...... han var imponerad när vi berättade att du klättrat upp ovanför molnen. WOOOOOW var han kommentar och det är våran kommentar oxå
WOOOOOWWWWW du e´ bäst !!!!!!
Hälsningar från din Syster

The truthteller sa...

Grymt impad!!

Mormor sa...

Jag säger bara fantastiskt jobbat.
Vilka grymma tjejjor.
Sug på den karamellen länge.