måndag 30 mars 2009

Regnsäsong








Dagen efter mina föräldrar åkte så började regnsäsongen. (I alla fall vad jag tror) Sedan förra onsdagen har det regnat till och från varje dag. Det blir ganska lerigt överallt och dessutom kläcks malaria myggen.... Så nu gäller det att vara noga med myggstift och malaria tabletter. Men inget negativt som inte har något positivt med sig. Det känns redan att det blivit lite svalare, en grad eller så. Men fortfarande är luftfuktigheten hög. Säkert runt 85 grader.

Att det regniga vädret satt sina spår kan ni se på den första bilden. Gustav har kört fast med motorcykeln (en 250 kubik hoj....oj oj oj) så Claes och Thomas måste hjälpa honom att ta bort lite lera på däcken så att han kan köra vidare. Mycket motorcykel åkning blev det. Gissa om Gustav tyckte det var kul. Även Filip fick testa en motorcykel, 125 kubik vilket räckte gått och väl. Så nu väntar mer träning på Gustavs krossmoped i sommar. Gissa om han tycker att det är tråkigt att fylla år på hösten.
Även Clara fick provsitta på motorcykeln. En sväng bakom Claes, fram och tillbaka på vägen, gjorde henne mer än nöjd.



Nej, nu kan jag inte sitta framför datorn mer. Måste åka iväg till Claras skola. Hon ska på simtävling med skolan. IST möter HOPAC, Franska skolan och DIA i ett skolmästerskap.



Heja heja!

4 kommentarer:

sussi sa...

Hejsan allihopa !
Hoppas att allt e bra med er,ungarna och Peter gick alldeles nyss till skolan och jag börjar senare på tisdagar.Det såg inte ut som om ni hade tvingat upp killarna på crossarna , vilka glada miner..... Idag har vi en riktig fin vårdag framför oss med en klarblå himmel och säkert plusgrader att vänta , nu börjar den underbara årstiden för oss och så länge det bara kommer regn nån gång om dan och det fortfarande är hett så verkar det inte som om det går någon nöd på er heller.Snart har all snö smält bort , det luktar lite ruttet , det ser för jävligt ut med alla torra växter i trädgården , grus på gatan som e halare än is att cykla på ...........men ÄNDÅ!!!!!
VÅREN ÄR UNDERBAR!!!!!!!!
Nej nu ligger jag risigt till med tidsschemat såg jag just...måste skynda vidare... Hoppas att det går bra för Clara på simtävlingen idag Vi hörs // Syrran

Unknown sa...

Hej Liselott!

Skönt att höra att ni har det bra där nere. Livet är bra härligt. Blev pappa i november till en liten Nils. Livet i Nyköping och som företagare är mycket spännande, Klarar man denna kris går man ur som vinnare :-)
titta gärna in på
www.grandtripsweden.se

Hälsningar Rickard Behm

Liselotte sa...

Hej Rickard,
Kul att du hittat in på bloggen. Visste inte att du bytt efternamn.

GRATTIS till Nils! Förstår att du är stolt pappa.

Du kan väl skicka mig din mailadress så får jag höra mer om ditt företag. Såg hemsidan, väldigt proffsigt.

Hälsningar
Liselotte

Unknown sa...

Hej Liselott!

Här kommer min epost adress
rickard@grandtripsweden.com

Vi hörs på mailen

mvh Rickard