torsdag 5 mars 2009

Karibuni

Det har varit lite si och så med skrivandet på sista tiden. Jag vet inte om jag helt tog ut mig när jag klättrade Kili. Börjar så smått återhämta mig. Men min läpp gör sig fortfarande påmind... När jag skrattar spricker såren på läpparna. Jag försöker verkligen att inte skratta så mycket, men det är svårt. Tånaglarna blir dessutom blåare och blåare för varje dag som går. I morse kom jag i mina löparskor. Ett stort framsteg.



Nu har våra första gäster för det här året kommit. Kusin Lina och hennes kompis Tilda. (Den obligatoriska bilden under bandan.)

De kom i måndags kväll. I dag är de på Bongoyo och solar och badar. Solen är väldigt stark så här års så jag hoppas att de är försiktiga. Mama Mkubuwa kan inte låta bli att förmana. Ursäkta mig Lina och Tilda. Jag ska försöka att inte tjata på er. Vi vill gärna att ni kommer tillbaka.
På fredag kommer Mormor Sivan och Morfar Stikkan. Karibuni!



I dag är det ingen vanlig dag. Det är Claes födelsedag. Så här såg han ut i morse när vi kom och sjöng för honom. Vi gissar att han legat vaken en stund och väntat på oss. Med en tallrik Gyllenhammars Havregrynsgröt i magen så leker livet. Tack Lina och Tilda för er proviant från Sverige. födelsedagen kommer att firas på restaurang i kväll. Det blir säkert något Italienskt. Men först blir det en drink under bandan med cassava chips och cashew nötter.

Hipp hipp hurra för Claes som fyller år idag.

2 kommentarer:

Mormor sa...

Stort Grattis på födelsedagen Claes!
Vad härligt de ser ut på den obligatoriska bilden under bandan med gäster från Sverige, i morgon hoppas vi också kunna sitta där.
Vi ser verkligen fram mot det.
kramar till vi möts

sussi sa...

GRATTIS GAMLE MAN hoppas att du har haft en bra födelsedag.
Mamma och Pappa har precis varit här och sagt hejdå, dom är förväntansfulla och en aning oroliga kan jag tro inför resan .Hoppas verkligen att ni får det kul ihop i 19 långa varma dagar. Jag vet precis när ni ska på safari och till Zanaibar så att jag har koll på allt ni gör . Jag är inte alls avundssjuk på allt som ni kommer att uppleva. Vi är ju i faggorna att välkomna våren,våra dagar blir bara längre och längre , idag var det ljust till ca.17.40. Och nu har mina gurk och tomatfrön anlänt med posten så allt är som det ska.
Nu vill vi bara att solen ska värma upp så att all snö smälter och alla lökar kommer upp ur jorden. Vad mysigt det ser ut på bilden när Lina och hennes kompis sitter med er och fikar , Mamma ser fram emot en sådan bild som oxå kommer att presenteras på bloggen. Nej nu ska jag prata lite med gubben som just kom hem .
vi hörs en annan gång
tjing tjong från Sussi
ps. Peter hälsar till födelsedagsbarnet oxå