torsdag 8 oktober 2009

Mama Mia på Little Theatre

Jag kunde inte hålla mig till fredag kväll då hela familjen ska gå och titta på "Mama Mia" på Little Theatre. Hade hört av många att den skulle vara jättebra. Och jag kan bara hålla med, rent ut sagt SKITBRA. Faktiskt det bästa jag sett på Little Theatre sedan vi kom till Dar es Salaam. Och som någon jag pratade med sa: - Det känns nästan som vi är någon annan stans. Underförstått, någonstans där kulturlivet är mer utbrett än i Tanzania, typ Europa.


Little Theatre är en amatörteater och helt driven på frivillig basis. Till varje produktion har man auditions för de olika rollerna och naturligtvis blir det många kända ansikten som återses i de olika produktionerna. De flesta från "the expat community". Sophie spelades av Kate, Rune och Chris dotter (Rune är Claes jobbarkompis på Scania). Sky spelades av Westly som är Filips bästa kompis osv osv


Filip ingår i ensamblen och tillhör både kören, dansarna och den som flyttar rekvisita på scen. Han har dessutom ett litet danssolo nummer. Bilden nedan är från Beach scenen när Donnas väninna flirtar med Sky´s unga kompisar. Filip är en av dessa och han gör det så bra att många undrar vem den där söta killen i vitt hår är egentligen?!

Under sista akten hade stämningen i publiken byggts upp till rena discostämningen. Under publikens klappande och visslande fick de göra tre extranummer och hela salongen dansade i takt till Waterloo, Mamma Mia och Super Truper. Vilken kväll!


Jag ger "Mama Mia" 4,5 platåskor av totalt 5.

2 kommentarer:

Mormor sa...

OJ, OJ!!!!
Jag blir grön av avundsjuka som inte får vara med och se Filip spela med i Mama Mia, förstår att dom är jätteduktiga allihopa, och jag kan tänka mej att alla flickorna faller för den fina ljusa killen, en stor kram till Filip och fortsatt lycka till från
Mormor o Morfar

sussi sa...

Hej allihopa !
Vilka fina bilder. Jag förståt oxå att Fille får blickarna på sej han ser ju skitbra ut. Vad roligt att se Mamma Mia live, och det ser ju ut som o dom verkligen har lagt ner sin själ i allt rekvisitan och alla skådespelare med tillhörande kläder. Man önskar att man fick vara en i publiken.Vem vet man kanske kan se nåt från föreställningen på youtube.
Förresten så vill vi passa på att gratulera Filip idag när han fyller 15 år hurra, hurra, hurra, och hurra från kusinerna, mej och Peter.
Vi får förmodligen gå på en teaterföreställning som Agnes har börjat att arbeta på i skolan men det blir inte förrän framåt vårkanten. Hon har anmält att hon vill göra en stor roll i föreställningen .
Det går säkert bra hon har ju teaterapan i sej. ( vet faktiskt inte var hon har fått den ifrån ;) )
Nej nu ska jag iväg till Jakan med mormor och leta present till en unge i Afrika som visst fyller 9 år i slutet av Oktober. hi hi hi vem kan det vara?
Ha det så bra pussar och kramar från Sussi och co.