torsdag 14 augusti 2008

Foppatoffeln...

.... snart på var mans fot. Är det inte lustigt. En sådan ful plasttoffel har verkligen fått genomslag. Jag ser den pryda fötterna på kineser, engelsmän, ryssar, norrmän osv osv. Ännu så länge ingen Tazanier. Det hedrar dem! Fast underligt nog så får den än att känna sig som hemma. Världen är ganska liten ibland.

Till alla er som kommenterat min rastlöshet; Jag lovar att jag inte ska börja att jobba. Inte just nu i alla fall. Jag har hittat annan svensk tjej som också är ny i Tanzania. Vi ska ta en intensivkurs i Kiswahili tillsammans med start på måndag. Den håller på mellan kl 08.00 - 12.00 i tre veckor. Det ska bli jättekul. Men det är säkert ingen lätt uppgift. Många konstiga ord är det....

Idag blir det inget långt inlägg. Jag ska snart iväg och hämta barnen på skolan. Sedan ska jag handla och börja förbereda maten. Ni förstår att jag har det jobbigt....!

Kramar

2 kommentarer:

sussi sa...

Hej schwester !
Vad roligt att gå på språkkurs, vi har ett swahili-lexikon på vinden som Peter får lov att hämta ner, då kan jag skriva till dej på ditt nya språk. Roligt var oxå att höra att du fått en ny kompis som är i samma situation som dej , hoppas att ni får roligt ihop.

HAKUNA MATATA från Sussi

Yasinta Ngonyani sa...

Nimefurahi, Lotta om jag kan prata svenska och är från Tanzania då tror jag att du också kommer att kunna prata swahili det finns konstig ord i swahili än i svenska. NAKUTAKIA MASOMO MEMA.