lördag 2 augusti 2008

Lördag 2 Augusti

Hej

Idag har vi varit runt och kollat läget i stan. Har hittat ett shoppingcenter där det bl a finns en stor matbutik. Det mesta verkar finnas. I övrigt har vi mest badat i poolen. Claes, Gustav och Filip har även varit och tränat på Colleseum, en jättedyr fitness club. Det blir till att hitta andra sätt att hålla sig i form (Lottas kommentar).

Lotta har kört bil i vänstertrafik för första gången. Usch! Trafiken i Tanzania är inte som i Sverige. Det gäller att se upp !!

Har nu försökt i ca 1/2 timme att lägga in en bild från dagens utflykt men inte lyckats. Det får bli en bild någon annan dag i stället.

Sov gott!

Hälsar
Nyqvist

3 kommentarer:

sussi sa...

hej allihopa! här är allt bara bra. Peter är på Bauhaus för att sedan avsluta arbetet på utsidan av huset. Skönt, sen kommer farfar hit mån & tisdag för att riva innerväggen , det blir spännande. Igår var jag och Maria i "stora stada" åt sushi och shoppade och kollade prideparaden . Där fick man se både det ena och det andra hi hi hi .
kör försiktigt , det verkar läskigt att köra i fel riktning men du vänjer säkert dej för visst sitter ratten på höger sida? annars kör det väl ihop sig rejält hm.... där talade visst vägproffset ( som inte ens har ett körkort) det blir säkert så att Jakob tar ett körkort före mej . Han och Peter var på parkeringen nere på outlet i veckan och övade dragläge FAAAAN sa jakob det där var ju skitsvårt.... det är bara att öva och öva nej nu ska jag göra mej i ordning för att sen gå ut på min ägor och städa undan alla förstörda blommor från igår, det regnade hela dan puss och kram från eran syster ,moster och svägerska

Anna sa...

Jambo Lotta.
Hoppas allt är bra med er där nere. Blev ganska avundsjuk när jag fick höra om ert äventyr. Hade gärna hängt med er, men så är livet. Kanske kan komma ner och hälsa på er någon gång framöver. Just nu har jag precis köpt nytt (gammalt) hus, som behöver endel uppfrächning. Men kanske senare, till nästa år. Ha ju en hel del att göra där nere. Men det går rätt så bra att hålla kontakt via mail, men det hade ju varit kul att själv se resultaten, men men.
Jaså, du har redan provat trfiken. Ja du det är ett kapitel för sig. Jag körda bara en gång och då fastnade jag i en rondell och kom inte ur, körde tre varv. Min Ndugo (vän) skrattade så han var blå i ansiktet och sa bara Hakuna Matata ( inga bekymmer). Kan han säga, jag hade full panik. Så jag lag ner det projektet. Men kanske nästa gång.
Nej,nu hinner jag inte skriva mera för idag, jobbet kallar. Men ni får ha det så gott så länge, så hörs vi en annan dag.
Kwa heri ( hej då) Kram Anna

Anna sa...

Hej Lotta (igen)
Glömde säga att det är jag, Kusin Anna som skriver. Ä ju inte så lätta att veta kanske.Hihi.