söndag 24 augusti 2008

Karibu!

Välkommen skulle man också kunna säga. Många har velat se hur vi har det inne i huset. Nu när vi äntligen fått våra grejer, och det börjar att se lite hyfsat ut, tänkte jag visa er runt inne i huset. Första bilden är från killarnas rum. Visst är det sött med myggnäten ovanför sängarna? Men för att vara riktigt ärlig så tyckte inte Gustav och Filip det samma. Dom undrar varför man måste ligga under myggnät. Ett enkelt svar; för att inte bli myggbiten. Myggen är små och vill gärna bitas.



Den andra bilden är från Claras rum. Ett pyttelitet rum men ändå ett ställe där man kan stänga dörren om sig så att man inte behöver bråka med sina storebröder.


Den tredje bilden är från matrummet. Och sist men inte minst en bild från vardagsrummet.

Det känns faktiskt skönt att alla har en egen säng att sova i. Ännu roligare blir det i morgon då luftkonditioneringen förhoppningsvis också ska fungera i alla rum. Utan luftkonditionering är det svårt att sova vill jag lova. Men det är nog därför jag har ont i halsen också. Man springer ut och in i luftkonditionerade utrymmen hela dagarna.

Nästa steg är att åka ut och leta lite roliga tyger och sy nya gardiner. Ett jobb jag får ta mig an när min Swahili kurs är över. Jag lovar att lägga ut en bild på min lärare. Hon är en jättevacker dam med otroligt vackra afrikanska kläder. Men hon jäspar hela dagarna. Ulla (min studiekompis) och jag undrar vad hon gör om nätterna...?!

Snacka om julafton i dubbel bemärkelse. Här om dagen fick vi (eller rättare sagt Filip) paket från Sverige. 2 kilo svenskt godis. Timingen kunde inte vara bättre. Tusen tack familjen Lillqvist. Eller ska jag säga Lena?!

Karibu Tena!



7 kommentarer:

Lotta sa...

Hej kul att alla grejer kommit, så fint ni bor och va solbrända ni är.Här börjar brännan blekna även om solen skiner. Det är i alla fall 18,5 gr i vattnet. Sitter på jobbet o väntar på första patienten. hittat någon hund ännu? Min inloggning har strulat har inte kunnat skriva så mycket. Ha det bra allihop.Kram Gränsöborna

Yasinta Ngonyani sa...

Asante sana. safi sana

Mormor sa...

Hej! Vad roligt att få se så fina bilder inifrån huset, ser riktigt mysigt ut tycker vi.
Kram Mamma o Pappa

sussi sa...

Hej på er allihopa!
Åh vad roligt att se bilder inifrån erat hus , det ser jättefint ut, jag noterade alla födelsedagsflaggor på skåpet, sånt blir förstås ännu viktigare nu när ni är långt ifrån Svedala."Moster" får väl skicka svenska flaggor och svenska serpentiner som ni kan dekorera tårtor och dyl. med för snart är det ju födelsedags-barn där borta( jag vet att det är en stund dit men man vet ju inte hur snabb postgången är) . Idag har vi haft hyfsat väder här hemma , Peter och Pappa har klippt våran häck hela dagen ,man får utnyttja släkten när man inte har en egen trädgårdsmästare som endel andra hm...nej nu skall jag ut och klippa mina äppelträd , som behöver ansas endel vi hörs
Puss från Schwester Sussi

Charlotte sa...

Hej Liselotte! Vad roligta att läsa om dig och din familj. Vilket äventyr ni lever mitt i. Banken står kvar men du är saknad! Kram Charlotte T

Roger sa...

Tjena på er allihop.
Ni verkar ha acklimatiserat er bra i värmen.
Kul att höra att godiset smakade bra och att det var efterlängat. Vi ska se till att ni inte behöver glömma bort smaken under tidne ni är där.
Hur går det med grabbarnas djur och insektsjagande då? Något skoj har de väl hittat vid det här laget? Det verkar iallafall som om Klas börjat jaga lite, även om det gick mindre bra. Men så är det första gången - man lär sig av misstagen, hahaha.
Ha det bra så hörs vi senare. mvh//Roger

Yasinta Ngonyani sa...

jag tycker att ni har ett fint hus!
nzuri sana!

Camilla,Yasintas dotter